Voor leveranciers en fabrikanten
Praxisdienst in één oogopslag
Uw artikel is onze zorg
Uw producten zijn uw passie. U investeert veel energie, tijd en geld in de ontwikkeling. Dat weten wij! En daarom is het verkopen van uw product voor ons meer dan alleen het opsommen in een anonieme tabel met een symbolische afbeelding. Wanneer wij een artikel vermelden worden de gegevens eerst bestudeerd door onze productmanagers. Per slot van rekening willen we weten waar we het over hebben. Onze ervaren tekstschrijvers, reclamemakers en vertalers plaatsen vervolgens uw product in het juiste licht en presenteren het aan onze klanten, die bijna uitsluitend uit medisch geschoolden bestaan, op een aantrekkelijke manier.
Wilt u uw aanwezigheid in de Praxisdienst online shop verder versterken? Onder de titels “product heroes en themawerelden” presenteren we manieren waarop we uw artikel in de schijnwerpers kunnen plaatsen.
Extra aandacht voor bijzondere artikelen
Veel producten zoals verbruiksmateriaal of dagelijks benodigde instrumenten maken deel uit van de medische routine - ze zijn bekend bij medisch geschoolden en worden optimaal beschreven in onze productpagina's. Daarnaast bestaan er echter talrijke innovatieve en nieuwe producten, die zelfs in vakkringen vragen oproepen. Of het nu de krachtige dermatoscoop is met al zijn verschillende batterijhandvatten, de defibrillator met ECG-modus of de DIN-conforme medicijnkoelkast - onze product heroes bieden een geïndividualiseerde alsmede inhoudelijke en grafisch uitgebreide weergave van geselecteerde artikelen.Voorbeelden van succesvolle product heroes:
Verder bieden onze themawerelden het ideale kader voor het thematisch introduceren van een productgroep bij onze klantenkring. Aan de hand van de strategie "sensibiliseren - informeren - oplossingen bieden" verhogen we het bewustzijn rond thema’s zoals DIN-specificaties voor medicijnkoelkasten, hygiënische handdesinfectie of het installeren van AED's in de artsenpraktijk. Een strategie die in veel gevallen leidt tot een optimaal verkoopsucces.
Neem contact met ons op - we zullen voor u graag een individueel marketingconcept ontwikkelen dat past bij uw product.
Praxisdienst - één partner, vele afzetmarkten
U wilt uw product niet alleen op de Duitse markt aanbieden, maar vreest het contact met tal van potentiële distributeurs uit verschillende landen met verschillende talen? Praxisdienst heeft zich de afgelopen tien jaar ook buiten de Duitstalige markt in grote delen van Europa tot een gevestigd merk met een hoge naamsbekendheid en veel knowhow ontwikkeld. Wij weten dat een Franse arts andere prioriteiten stelt dan een Duitse en dat op de Poolse markt andere artikelen worden gevraagd dan bijvoorbeeld in Nederland.
Onze anderstalige markten worden beheerd door native speakers die precies weten wat de behoeften in hun land zijn. Voor u als producent of leverancier betekent dit dat u een contactpersoon heeft en via ons toegang krijgt tot grote delen van de Europese markt.
In de volgende landen zijn we vertegenwoordigd met een webshop in de landstaal:
Afgezien van de aanwezigheid op onze belangrijkste afzetmarkten leveren we ook op verzoek in andere gebieden met een veeleisende logistieke planning. Van het dialysecentrum in Turkije via eerstehulpposten op de Maldiven tot het verpleeghuis in Thailand: we hebben al vele ingewikkelde internationale projecten afgerond.
Telefonisch advies - altijd welkom
Hoewel grote delen van onze activiteiten ondertussen naar het internet zijn verhuisd zijn we onze oorsprong, de klassieke postorderverzending, niet vergeten. Veel artsen waarderen nog altijd de persoonlijke benadering en bestellen bij voorkeur telefonisch. En zelfs als wij menen dat onze productbeschrijvingen tot de beste op het internet behoren zijn sommige vragen nog steeds het gemakkelijkst te beantwoorden via de telefoon. Ons team getrainde medische productadviseurs staat onze klanten ook in het online tijdperk met raad en daad terzijde - in het Duits en Frans, Luxemburgs, Nederlands, Pools, Spaans, Italiaans en Engels.
Reclamedrukwerk - ook in het online tijdperk
Praxisdienst is in 1953 opgericht als een medisch postorderbedrijf en heeft de overstap naar een webwinkel zeer succesvol afgesloten. Desondanks geloven we nog altijd in de interactie tussen de aanwezigheid op het internet en gedrukte media. Daarom drukken we als vanouds onze vertrouwde, 300 pagina’s dikke catalogus met een dwarsdoorsnede van ons assortiment. Daarnaast zijn we met ongeveer 25 gedrukte bijlagen per jaar in Europese vaktijdschriften present en bereiken zo optimaal de relevante doelgroep.
Regelmatige en vooral gerichte pakketbijsluiters, aansluitend op het vakgebied van de arts die de bestelling plaatst, vervolledigen ons portfolio van reclamedrukwerk. Op deze manier profiteert u met Praxisdienst niet alleen van onze knowhow als webshop, maar ook van onze tientallen jaren ervaring in de klassieke postorderverzending.