Veelgestelde Vragen
Bestellen
Het is niet verplicht om een account aan te maken bij Praxisdienst, maar er zijn wel vele voordelen aan verbonden. Voordelen zijn onder andere de mogelijkheid om eerdere en lopende bestellingen te bekijken, facturen af te drukken, retourzendingen af te drukken en zelfs nabestellingen te plaatsen. Zelfs als u als gast een bestelling plaatst, kunt u later nog steeds een account bij ons registreren. Neem contact met ons op als u problemen ondervindt.
Als u een offerte nodig heeft voordat u verder kunt gaan met een bestelling, stuur ons dan een e-mail naar info@praxisdienst.nl. Graag ontvangen wij dan ook van u het volgende:
- Factuur- en/of verzendadres
- De gewenste artikelen met artikelnummer
- De hoeveelheid en indien nodig de kleur van het artikel
Een orderbevestigingsmail wordt automatisch verstuurd direct na het plaatsen van een succesvolle bestelling. De meest voorkomende reden voor het niet ontvangen van een bevestigingsmail is een verkeerd ingevoerd e-mailadres tijdens het bestelproces. Neem contact met ons op voor hulp bij het corrigeren van het e-mailadres.
Om ons te helpen uw bestelling gemakkelijker te vinden, verzoeken wij u ons de volgende informatie te verstrekken:
- Bestelnummer (te vinden op de orderbevestigingspagina na het plaatsen van een bestelling)
- Naam waaronder de bestelling is geplaatst
- Het e-mailadres wat gebruikt is met het plaatsen van de bestelling
- Postcode van het factuuradres
- Artikelnummer(s) die u besteld heeft
Verzending
Voor vragen met betrekking tot de verzending, gelieve er rekening mee te houden met de volgende punten.
- We kunnen de acties van de koeriersdienst niet controleren of dicteren.
- De informatie die u ziet via de track en trace code is dezelfde informatie als die wij zien.
- Helaas kan er vertragingen oplopen met de verzending door hoge verzendvolume, vakanties, bouwwerkzaamheden enz. Het is het beste om zo vroeg mogelijk te bestellen.
We zullen ons best doen om de leveringsproblemen op te lossen. Wanneer u contact hierover met ons opneemt hebben wij het bestelnummer van uw bestelling nodig.
Ja. In de regel kunnen wij naar elk land ter wereld verzenden. Ook als uw land niet in onze online shop als optie is aangegeven, kunt u nog steeds een bestelling bij ons plaatsen.
Stuur hiervoor een e-mail naar info@praxisdienst.nl en voeg de volgende informatie bij, bij voorkeur in dit formaat:
- Factuuradres
- Verzendadres (indien afwijkend van het factuuradres)
- Artikelnummer(s) en de hoeveelheid hiervan.
- De geprefereerde betaalmethode.
Binnen de komende 1 à 3 werkdagen ontvangt u een vrijblijvende offerte inclusief verzendkosten*.
*Verzendkosten kunnen pas worden berekend nadat alle bovenstaande informatie is verstrekt.
Alle details met betrekking tot de verzending en het plaatsen van een bestelling voor verzending buiten de EU vindt u onder onze verzending en levering.
Afhankelijk van het land waarnaar u uw bestelling verstuurt, kunt u deze binnen 1 à 2 werkdagen ontvangen. Een tabel met volledige informatie over de verzendtijden vindt u onder verzending en levering.
Let op: Dit zijn de verwachte levertijden en kunnen afwijken.
Express levering is momenteel alleen beschikbaar voor Duitsland en onder voorbehoud van beschikbaarheid van de voorraad. Meer informatie vindt u onder verzending en levering.
Naast een verzendbevestiging per e-mail met een link voor het volgen van uw pakket, geeft uw klantaccount uw openstaande bestellingen en de verzendstatus van deze bestellingen weer. Als u ziet dat uw bestelling nog niet is verzonden, neem dan gerust contact met ons op via contactverzoek om de verzendstatus te controleren. Vermeld a.u.b. het ordernummer of uw klantnummer, zodat wij het voor u uit kunnen zoeken.
Als u geen verzendbevestiging per e-mail heeft ontvangen, kan dit ook het gevolg zijn van een verkeerd ingevoerd e-mailadres tijdens het bestelproces. Als u niet over uw ordernummer beschikt, gelieve ons dan de volgende informatie te verstrekken, zodat wij uw bestelling gemakkelijker kunnen vinden:
- Naam waarmee de bestelling is geplaatst
- Het e-mailadres wat is gebruikt om de bestelling te plaatsen
- Postcode van het factuuradres
- Artikelnummer(s) besteld
Zodra uw bestelling is
verzonden, ontvangt u een verzendbevestiging per e-mail met daarin een volg-ID.
Met deze link kunt u de verzending stap voor stap volgen. Door de gratis DPD
Predict app te downloaden, kunt u ook aanpassingen maken met betrekking tot de
levering van uw pakket. Hiervoor heeft u alleen uw pakketnummer nodig, deze
wordt weergegeven in de tracking link. De geschatte verzendtijd voor elk
EU-land wordt weergegeven onder verzending en
levering.
Er zijn twee redenen waarom dit bericht naast een artikel kan verschijnen:
- Het artikel is op dit moment niet op voorraad, alhoewel de volgende verzending mogelijk onderweg is naar ons.
- Het artikel is niet regelmatig op voorraad. Dit is vaak het geval voor steriele artikelen met een korte houdbaarheid of voor uitgebreide, dure apparaten. Dit zorgt ervoor dat u de meest actuele versie van uw bestelde artikel ontvangt. Meubilair wat voor u op maat gemaakt wordt bij de fabrikant.
Tip: Wanneer u een artikel besteld met de tekst: Artikel wordt voor u besteld, wij proberen zo snel mogelijk te leveren, reserveert u het artikel voor uzelf en minimaliseert u de totale wachttijd voor het ontvangen van het artikel.
Neem gerust contact met ons op met vragen over de beschikbaarheid van de voorraad, gemiddelde wachttijd, enz. Vermeld daarbij het exacte artikelnummer, bijvoorbeeld Art. Nr. 123456.
Hieronder vind u de mogelijke verklaringen waarom uw artikel nog niet verzonden is.
- Het artikel is reeds verzonden, maar u heeft een fout gemaakt bij het invoeren van uw e-mailadres; daarom is de automatische verzendbevestiging naar het verkeerde e-mailadres gestuurd. Neem contact met ons op met zoveel mogelijk bestelinformatie als u kunt verstrekken en wij zullen u helpen om op het juiste spoor te komen.
- Veel artikelen hebben meerdere varianten. Hoewel één versie van het artikel op voorraad kan zijn, is het mogelijk dat de door u bestelde versie bij het plaatsen van uw bestelling niet op voorraad was. Als u van variant wisselt zult u over de aangegeven variant zien of deze beschikbaar is. Deze verschijnen naast het artikel als een groen of geel bericht.
- U heeft een grotere hoeveelheid besteld dan wij op dat moment op voorraad hadden en wij wachten op de aankomst van de overige artikelen. Als uw bestelling dringend is, neem dan gerust contact met ons op, wij denken graag met u mee.
De volg-ID wordt aangemaakt zodra uw pakket is gescand en ons magazijn verlaat. Het kan echter tot in de avond duren voordat de eerste traceerinformatie wordt geregistreerd. Probeer het later opnieuw en neem contact op met ons of de koerierdienst als het probleem aanhoudt.
Als u uw bestelling met schade aan de doos of producten ontvangt, gelieve ons dan onmiddellijk op de hoogte te brengen en foto's van de schade en de verzendverpakking te verstrekken. De schade moet binnen 7 dagen gemeld worden. Wij zullen u helpen bij het verwerken van de reclamatie. Neem contact met ons op via info@praxisdienst.nl en vermeld uw order- of factuurnummer en de foto's in dezelfde e-mail.
Belangrijk: Als uw bestelling met merkbare schade aan de verzendverpakking aankomt, heeft u het recht om ofwel:
- Te ondertekenen met "onder voorbehoud van goedkeuring" of
- Weigering van het pakket wegens schade
Door één van deze opties te kiezen, wordt de koerier onmiddellijk op de hoogte gebracht van mogelijke transportschade en zal hij het proces versnellen. Anders zal uw handtekening dat uw pakket in goede staat is aangekomen en dat dit een negatieve invloed kan hebben bij het reclameren.
Betaling en prijzen
Al onze prijzen worden exclusief btw en verzendkosten weergegeven. Om het volledige bedrag te zien, plaatst u het artikel of de artikelen in uw winkelmandje en gaat u naar de kassa. Dit verplicht u niet om de aankoop te doen.
Om de prijs in een andere valuta te bekijken, gebruikt u de valuta menu bovenaan de pagina onder de Nederlandse vlag. Hier kunt u EUR, USD, CHF, GBP, DKK, DKK, SEK, PLN als aanvaardbare valuta selecteren.
Wij aanvaarden geldige EU-btw-registratienummers.
Wanneer u online bestelt, heeft u de mogelijkheid om uw btw-nummer in te voeren.
Ons systeem zal het onmiddellijk vergelijken met de EU-database voor de geldigheid. Als deze geldig is, dan wordt de btw automatisch verwijderd uit de kosten van de bestelling.
Als u via e-mail of via een bestelbon bestelt, vermeld dan het btw-nummer.
Belangrijk: Vergeet niet om de twee letters landcode aan het begin van het nummer te vermelden, anders zal ons systeem deze niet als geldig herkennen. Voorbeeld: NL999999999B99
Omdat onze prijzen met een kleine marge hebben, is er vaak geen ruimte meer voor verdere kortingen. Indien u echter van plan bent een bestelling te plaatsen met een zeer hoge orderwaarde, dan kunt u een extra korting aanvragen. U kunt dit tijdens het bestelproces doen door een bericht achter te laten bij uw bestelling, of u kunt direct contact met ons opnemen. Wanneer u contact met ons opneemt, geef ons dan het artikelnummer(s) en de hoeveelheid die u wilt bestellen, evenals de bestemming van de verzending. Wij zullen dan de mogelijkheid van een korting bekijken en contact met u opnemen met een eventuele aanbieding.
Wij bieden vele betaalmogelijkheden aan en deze vindt u bij betaalmogelijkheden.
Artikelen:
Wij streven ernaar om zoveel mogelijk informatie bij onze artikelen te verstrekken. Als u de informatie die u zoekt niet vindt in de productbeschrijving of productdetails, kunt u controleren op veel gestelde vragen die verderop op dezelfde pagina staan.
Heeft u nog steeds niet gevonden wat u zoekt? Hoewel we proberen te helpen met productvragen, zijn we alleen de groothandel van de artikelen en beperken we ons daarom tot de informatie die de fabrikant ons verstrekt. Het is vaak aan te raden om direct contact op te nemen met de fabrikant voor productvragen die niet worden beantwoord in onze respectievelijke artikelbeschrijvingen. De naam van de fabrikant van het product vindt u rechts van het artikelnummer onder de producttitel.
Nee, helaas kunnen wij deze niet aanbieden.
Wanneer u een proefexemplaar van het artikel nodig heeft, kunt u het beste dit aanvragen bij de fabrikant van het gewenste artikel.
Als u problemen heeft met een artikel dat u bij ons besteld heeft, neem dan contact met ons op via info@praxisdienst.nl en beschrijf het probleem. Indien mogelijk kunt u ons foto's of video's sturen om het probleem beter uit te leggen en ons te helpen het probleem te diagnosticeren. Als wij u niet kunnen helpen het probleem zelf op te lossen, dan zullen wij u vragen het artikel naar ons terug te sturen voor verdere inspectie. Wanneer wij het artikel niet kunnen repareren, dan wordt deze naar de fabrikant gestuurd voor reparatie/vervanging onder de garantievoorwaarden.
De foto’s op onze website zijn slechts voorbeeld foto’s hoe het artikel eruitziet en waarmee het artikel gecombineerd kan worden.
Bij de artikelbeschrijving staat aangeven hoe het artikel geleverd wordt en dit kan afwijken van de foto.
Overige:
Wanneer u wenst een artikel te retourneren volg dan de stappen op onze site onder het kopje gratis retourservice.
Graveren is bij bepaalde stethoscoop modellen mogelijk. De optie hiertoe wordt bij het product aangegeven.
- Meld u aan met uw oude emailadres waarmee uw account gekoppeld is.
- Ga naar “Mijn rekening” bovenaan de webpagina en kies dan accountgegevens.
- Dan gaat u naar Adresgegevens toevoegen of bewerken.
- Bij het veranderen van uw factuuradres ziet u dat u uw emailadres kunt veranderen.
Bedankt voor uw interesse in een zakelijke relatie met Praxisdienst. Informatie voor fabrikanten/leveranciers vindt u op de volgende link: Voor leveranciers en fabrikanten.
Let op: onze online chat en telefoonlijnen zijn gereserveerd voor onze klanten. Daarom moeten alle verzoeken van fabrikanten en leveranciers per e-mail naar info@praxisdienst.nl worden gestuurd. Van daaruit zal het worden doorgegeven aan de verantwoordelijke partij, die dan contact met u zal opnemen als er behoefte is aan uw producten. Wij vragen om uw begrip dat wij niet op elk individueel verzoek kunnen reageren.
Onze openingstijden zijn maandag tot en met vrijdag van 7:30 tot 18:00 uur.
Doordat wij in Duitsland gevestigd zijn kan het zijn dat de Nederlandstalige medewerkers niet altijd beschikbaar zijn.
Ook houden wij de Duitse feestdagen aan.
Tijdens de feestdagen zijn wij telefonisch beperkt bereikbaar, maar u kunt te allen tijde een email sturen naar info@praxisdienst.nl.
Hier vindt u meer informatie over de Duitse feestdagen.