Retourneren en terugbetaling
Producten van Praxisdienst kunnen binnen 14 dagen na het ontvangen van de bestelling kostenloos worden geretourneerd. Uitgenomen van het recht op teruggave zijn steriel verpakte producten, in-vitro-diagnostica, naar wens vervaardigde producten en ondergoed. Zo gaat het retourneren:
Hoe moet ik de producten verpakken?
De producten moeten zorgvuldig worden verpakt (indien mogelijk in de originele verzenddoos) om schade tijdens het transport te vermijden.
Hoe kan ik, als klant met een account, producten retourneren?
• Meld u aan bij de Praxisdienst Online Shop onder "Mijn account" met uw persoonlijke toegangsgegevens.
• In de rubriek "bestellingen" kunt u alle geplaatste bestellingen bekijken en de artikelen die u wenst terug te sturen selecteren door het vakje "artikelen terugzenden" aan te vinken.
• U zult van ons een e-mail ontvangen met een DPD-retourlabel. Print dit etiket uit en plak het op het pakket. Dit pakket kan dan in iedere DPD-shop worden afgegeven.
• Aan de hand van uw postcode bepaalt ons systeem de DPD-shops in uw regio en toont deze als mogelijke afleverlocaties.
Hoe kan ik, als klant zonder een account, producten retourneren?
• Als u als gast heeft besteld zonder registratie, stuur dan een e-mail naar info@praxisdienst.nl met vermelding van uw klantennummer, factuurnummer en laat ons ook weten welke producten u precies wil retourneren.
• U ontvangt dan via e-mail een DPD-retourlabel van ons. Print dit etiket en plak het op uw pakket. U kunt dan uw pakket bij een DPD-shop in uw buurt afgeven.
• Aan de hand van uw postcode bepaalt ons systeem de DPD-shops in uw regio en toont deze als mogelijke afleverlocaties.
Wanneer wordt het bedrag terugbetaald?
Nadat uw retoure is verwerkt zult u binnen 14 dagen een terugbetaling ontvangen.
U kunt ongebruikte en origineel verzegelde producten binnen 14 dagen na ontvangst van de goederen retourneren. De wet verbiedt ons om steriel verpakte producten en in-vitro diagnostica terug te nemen. Bovendien zijn op maat gemaakte producten en ondergoed van teruggave uitgesloten.
Let op het volgende voordat u producten retourneert:
• Verpak de origineel verpakte goederen zorgvuldig (indien mogelijk in de originele verzenddoos) om schade tijdens het transporteren te voorkomen.
• Vergeet niet alle accessoires zoals kabels, CD's of gebruiksaanwijzingen ook mee te sturen.
• Als u een kopie van de factuur bij de retourzending voegt en ons op de factuur kort schriftelijk informeert over de reden van de retourzending, versnelt u de verwerking.
• Zodra uw retoure bij ons is aangekomen ontvangt u een ontvangstbevestiging van ons via e-mail.
• Wij zullen uw retourzending zo snel als mogelijk verwerken, gewoonlijk binnen maximaal 2 werkdagen.
We vinden het natuurlijk erg vervelend als uw pakket beschadigd bezorgd is.
Zijn de producten zelf onbeschadigd?
Als alleen de verzendverpakking beschadigd is kunt u, in het geval dat u producten teruggeven wil, deze producten retourneren in een willekeurige doos.
Zijn de producten tijdens het transporteren beschadigd?
Stuur de beschadigde artikelen naar ons terug, zodat wij u zo snel mogelijk kunnen helpen. Het is belangrijk dat u "defect/beschadigd" als reden voor het retourneren vermeldt.
U kunt het retourlabel aanmaken in uw Praxisdienst account onder "bestellingen". Meer informatie vindt u in de FAQ onder "Hoe kan ik een product retourneren?