Mijn account
Een klantaccount aan te maken als u bij Praxisdienst wil bestellen brengt veel voordelen met zich mee. Niet alleen bespaart het u tijd aangezien u niet opnieuw uw gegevens in moet vullen bij toekomstige bestellingen ook biedt het klantenaccount tal van andere mogelijkheden. Zo kunt u zien wat u in vorige bestellingen besteld heeft, nogmaals facturen downloaden, de actuele status van uw bestelling inzien of bijvoorbeeld aanmelden dat u artikelen wil retourneren.
Klik op “aanmelden” rechts boven op de site en dan op “registreren”. Vervolgens vult u alle gegevens die met een * gemarkeerd zijn in. Om uw registratie te voltooien hoeft u alleen nog op “registratie voltooien” te klikken en dan heeft u meteen toegang tot uw nieuwe account.
Natuurlijk hoeft u zich niet te registreren en kunt u ook als gast bij Praxisdienst bestellen.
Bent u uw wachtwoord vergeten?
Als u uw wachtwoord bent vergeten, kunt u het laten resetten door op “wachtwoord vergeten?” te klikken bij het inlogscherm. Vul het e-mailadres van uw account in en vervolgens krijgt u een e-mail met een link waarmee u uw wachtwoord kunt wijzigen.
Indien u uw klantenaccount wil verwijderen, kunt u ons onder vermelding van uw klantennummer contacteren via e-mail (info@praxisdienst.nl).
Houd er a.u.b. rekening mee dat:
• er geen bestellingen meer naar u onderweg zijn.
• alle ingediende klachten of verschuldigde restituties zijn afgehandeld.
• alle creditnota’s zijn afgehandeld.
In het geval dat aan een van de hierboven genoemde criteria niet is voldaan, vragen wij u deze punten eerst af te handelen. Bij voorbaat dank voor uw medewerking.
Als u wilt uitloggen gaat dat op twee manieren:
• Klik rechts boven op "mijn account". Er zal dan aan de rechterkant een menu verschijnen waar helemaal onderaan de optie “uitloggen” gegeven is. Klik op uitloggen en u wordt automatisch uitgelogd.
• Als u reeds in het overzicht van uw account bent kunt u rechts boven in uw dashboard op “logout” klikken. Vervolgens zult u worden afgemeld.
Klik boven in uw account op "accountgegevens" en vervolgens op "adresgegevens". Hier kunt u zowel uw factuur- als ook uw bezorgadres veranderen of nieuwe adressen toevoegen.
U heeft al besteld maar het bezorgadres klopt niet?
Wacht tot u de verzendbevestiging heeft ontvangen. Via de link in de verzendbevestiging komt u op de website van Post-NL waar meerdere mogelijkheden worden aangeboden. Zo kunt u kiezen om uw pakket bij een Post-NL shop af te laten geven of naar een ander adres te laten sturen.
In uw berichtencentrale kunt u alle e-mails met betrekking tot uw bestelling bekijken. U heeft toegang tot uw berichtencentrale door in uw account de menuoptie "berichten" te selecteren.
E-mails die u van Praxisdienst kunt ontvangen:
• overzichten van bestellingen
• herinneringen voor herhaalorders
• de newsletter
• e-mails met persoonlijke kortingscodes
• informatie over retouren
Bestelgeschiedenis
In uw account onder het menupunt "bestellingen" vindt u zowel uw bestelgeschiedenis als ook de productgeschiedenis. Hier kunt u alle producten zien die u heeft besteld.
In tegenstelling tot de bestelgeschiedenis, waar u alleen toegang heeft tot individuele bestellingen, toont de productgeschiedenis u in één oogopslag alle artikelen die ooit besteld zijn. Door op de knop aan de linkerkant te klikken, kunt u artikelen activeren die moeten worden nabesteld.
Na het activeren van de producten kunt u in onder informatie bekijken over het aantal geselecteerde items en de totale waarde van de geselecteerde items in netto en bruto. Door op de knop "toevoegen aan winkelwagentje" te klikken, worden alle artikelen die u hebt geactiveerd aan het winkelwagentje toegevoegd.
Bestelwekker
De bestelwekker suggereert artikelen die u waarschijnlijk snel nodig zult hebben. U kunt artikelen individueel aan het winkelmandje toevoegen of collectief door meerdere artikelen te activeren. Gebruik de filter boven de items om alleen de items weer te geven die u het dringendst nodig heeft.
De producten die in deze lijst worden opgenomen zijn producten die u minstens twee keer heeft besteld. Hierdoor wordt ook het maandelijks verbruik automatisch berekend. U kunt dit aanpassen door te klikken op "Verbruik wijzigen".
Als u producten wilt verwijderen die u niet meer in uw wekkerlijst terug wilt vinden, kunt u ze verwijderen met het prullenbakicoon onder het product.
Wat is het doel van een verlanglijstje bij Praxisdienst?
Als u bij Praxisdienst een product gevonden heeft dat u goed bevalt en dat u wilt onthouden voor later, kunt u het product opslaan en toevoegen aan een verlanglijst. Voor meer structuur, biedt de functie de mogelijkheid om verschillende verlanglijsten te maken voor verschillende soorten producten of bestelintervallen. Met de lijsten die u maakt, kunt u items sneller opnieuw bestellen.
Waar kan ik de verlanglijstfunctie vinden?
In uw account onder het menupunt "verlanglijst" vindt u een overzicht over uw verlanglijsten en kunt deze ook veranderen of nieuwe verlanglijsten aanmaken.
Hoe kan ik een verlanglijst maken?
Om een verlanglijst aan te maken, moet u in het menu-item "verlanglijst" zijn. Hier vindt u in het onderste gedeelte een veld waar u een naam in kunt voeren waarmee u dan snel en eenvoudig nieuwe lijsten kunt maken. Zodra u een naam hebt gekozen, maakt u een nieuwe verlanglijst aan door op de knop "opslaan" te klikken.
Hoe kan ik een product aan een verlanglijst toevoegen?
Om een product aan een verlanglijst toe te voegen gaat u naar de productpagina en klikt u vervolgens op "artikel opslaan" onder de knop "in de winkelmand".
Vervolgens heeft u de mogelijkheid het product in één of meerdere verlanglijsten toe te voegen.
Hoe kan ik producten op mijn verlanglijst snel bestellen?
De mogelijkheid om meerdere verlanglijsten te maken zorgt ervoor dat bestellingen gepland en gestructureerd voorbereid kunnen worden. De producten op een verlanglijstje kunnen dan individueel of allemaal tegelijkertijd in het winkelmandje worden gelegd.
Hoe kan ik de naam van een verlanglijst veranderen?
Selecteer de verlanglijst waarvan u de naam wil veranderen en klik dan op "de naam van de geselecteerde verlanglijst wijzigen". Vervolgens kunt u de gewenste naam in het tekstveld invoeren en op "opslaan" klikken.
Hoe kan ik een verlanglijst verwijderen?
Selecteer de lijst die u niet meer nodig heeft en klik vervolgens op "geselecteerde verlanglijst verwijderen"
De status van uw bestelling vindt u in uw account onder "bestellingen" > "bestelgeschiedenis".
Wat betekent de status "wordt verwerkt"?
We hebben uw bestelling ontvangen en bereiden een volledige of gedeeltelijke levering voor, afhankelijk van de beschikbaarheid van de producten die u heeft besteld.
Wat betekent de status "voltooid/deels verzonden"?
Uw levering of deellevering is al onderweg. In de bestelgeschiedenis vindt u een apart pakketnummer voor elk pakket dat we hebben verstuurd. Met dit pakketnummer kunt u de status van het pakket precies volgen. Post-NL biedt zelfs live tracking op de dag van de levering.
Wat betekent de status "geannuleerd"?
Het spijt ons als artikelen gedurende langere tijd niet beschikbaar zijn als gevolg van aanhoudende leveringsproblemen. In dat geval annuleren wij uw bestelling en ontvangt u van ons per e-mail bericht over uw terugbetaling.