
Samen sterk tegen Corona
Een belofte waar we ons aan houden
Corona veranderde alles
Toen Corona kwam, veranderde alles. Uw werk werd er niet makkelijker op, maar wel steeds belangrijker. Zorg dragen voor patiënten en tegelijkertijd uw personeel beschermen – een echte uitdaging.
Vooral omdat de fabrikanten en wij leveranciers ook werden overspoeld door de plotselinge stormloop op beschermingsmiddelen en andere producten.
Wij stonden voor de keuze: moeilijke producten uit het assortiment schrappen of nieuwe manieren vinden om u ook tijdens de crisis te bevoorraden.
Hoe het ons gelukt is, wat we doen en waar we nog mee worstelen, laten we u hier zien.
De voorziening moet in stand worden gehouden
Wij besloten alles in het werk te stellen om u te voorzien van alle producten die u nodig hebt voor een goede geneeskunde: door nieuwe bevoorradingsketens, nieuwe leveranciers – en zelfs door onze eigen vrachtvluchten te charteren.
Van de ene op de andere dag waren wij plots een van de weinige gespecialiseerde handelaars die nog kritische producten in voorraad hadden en alles in hun macht deden om deze producten te bemachtigen. Binnen enkele weken werden wij een van de grootste leveranciers van crisiscentra in heel Europa, op een schaal die voorheen ondenkbaar was.
Dit alles was niet gemakkelijk en wij leren nog elke dag. Daarom betreuren wij het dat u in geïsoleerde gevallen nog steeds met langere wachttijden te maken krijgt.
Dit is wat wij doen om u de best mogelijke voorziening te bieden
Dit kan interessant voor u zijn

Für die Zukunft lokal versorgt
Meteen aan het begin van de pandemie stortten de internationale voorzieningsketens in - en werden met name beschermingsmiddelen een schaars goed. Uitvoerverboden, gebrek aan transportcapaciteit of quarantainevoorschriften voor vrachtwagenchauffeurs stelden ons voor ongekende problemen. Onze afhankelijkheid van internationale leveranciers werd ons pijnlijk duidelijk gemaakt.
Om dit in de toekomst te vermijden, hebben we Praxisdienst Local ontwikkeld: ons nieuw concept voor lokale fabrikanten en start-ups in de branche van medische technologie en toelevering. Op die manier steunen wij en u niet alleen onze lokale economie, maar doen we ook iets voor het milieu - en verminderen we het risico op echte knelpunten in de bevoorrading.
Dit is waar u op het moment op moet letten
We werken in ploegen met alle beschikbare werknemers. Het volume aan pakketten dat de pakketdiensten moeten verwerken is nog steeds zeer groot en de Corona-maatregelen ter bescherming van de werknemers beperken het personeelsverloop, in sommige gevallen zelfs aanzienlijk.
Om die reden kunnen er in individuele gevallen nog vertragingen optreden.
Artikelen die op voorraad zijn, zijn gemarkeerd met "direct leverbaar". Artikelen gemarkeerd met "Artikel wordt voor u besteld, wij leveren zo spoedig mogelijk" zijn op weg naar ons magazijn, d.w.z. dat er een concrete leverdatum is, de goederen vast op een vlucht zijn geboekt of de aankomstdatum van de container is bevestigd.
Helaas zijn er factoren, zoals vertragingen bij vrachtwagens, vluchten of zeetransport, of de controle door de douane, waarover wij geen controle hebben en die tot extra vertragingen kunnen leiden.
Alle informatie over de beschikbaarheid wordt met korte tussenpozen rechtstreeks vanuit ons voorraadsysteem geüpdatet, zodat u altijd de actuele situatie kunt zien.
In uw account vindt u altijd actuele informatie over de bezorgstatus van uw bestellingen.
Als uw zending onze logistiek verlaat, wordt u ook per e-mail of, indien gewenst, per SMS op de hoogte gebracht.
Als u vragen heeft over vertragingen of leveringsproblemen, zal onze klantenservice u graag te woord staan via chat, e-mail of telefoon.
In het algemeen is de situatie aanzienlijk versoepeld en zijn alle artikelen in principe beschikbaar.
Op het ogenblik zijn er echter nog problemen met spuiten en canules die geschikt zijn voor vaccinaties en met koelkasten met een groot volume. Bovendien zijn de levertijden voor medisch meubilair soms langer dan gebruikelijk. De redenen hiervoor zijn de enorme vraag en de Covid-beschermingsmaatregelen tijdens het productieproces.
Ook zijn er momenteel aanzienlijke problemen met de aankoop en verzending van goederen uit en naar Groot-Brittannië. Ondanks correcte aangiften staan zendingen soms wekenlang bij de douane te wachten. Helaas kunnen noch wij, noch de door ons gemachtigde bedrijven dit proces beïnvloeden.
Bovendien verwachten wij nog gedurende een langere periode aanzienlijke knelpunten als het gaat om handschoenen: De vraag is wereldwijd enorm toegenomen en de productie is zeer complex. In tegenstelling tot bijvoorbeeld mondkapjes kost het opzetten van nieuwe productielijnen hierdoor veel tijd. De vrachtcapaciteit, vooral vanuit Azië, is nog steeds zeer schaars en de prijzen zijn dienovereenkomstig hoog. Naast de schaarse transportmogelijkheden is ook het verdere vervoer in Europese zee- en luchthavens een probleem. Het vervoer naar Europa duurt daarom meestal veel langer dan gewoonlijk.
Wij hebben in een vroeg stadium op de gewijzigde situatie gereageerd en zullen dat zeer actief blijven doen. Dit betekent dat wij vaak maanden van tevoren transportcapaciteiten vastleggen en parallel gebruik maken van verschillende luchthavens en zeehavens om zo flexibel mogelijk te kunnen reageren in geval van vertragingen. Wij zijn er dan ook van overtuigd dat wij ondanks de soms moeilijke omstandigheden een hoge mate van leveringsbetrouwbaarheid kunnen blijven garanderen.